Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Hemma

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)


Imorsen skulle jag gått upp kl 6 men det blev kl kavrt i 7 vilket fördröjde allting. Jag red i alla fall ett dressyrpass på Ettan imorse eftersom det typ var snöstorm ute.. Hon var jätte stel och nervös över att hon inte fick gå ut med resten av hästarna utan var tvungen att gå in i ridhuset, haha gullunge! Det tog säkert 5 varv/sida på en 20 - meters volt innan jag fick igenom ställning på båda sidorna. Asså 5 varv på varje sida. Men efter jag hade fått tag på henne gick det mycket bättre. I vänster var hon så jäkla fin men jag får inte tag i hennes vänstra bog i höger varv. Jag vet inte varför men jag försöker att göra någonting men det som händer är att jag skjuter fram hela mig och min ytterhand åker snett mot den inre handen, det här är något jag försöker få bort.. När jag väl får tag på bogen och jag kan sitta någorlunda rakt (Ha..ha) så saktar Ettan ner så mycket så det känns som om hon ska bryta av och då trycker jag på na och ut kommer bogen igen och hon går i all världens fart. Hon vet ju hur hon ska utnyttja det... På söndag ska jag träna för Anette, det känns som om det behövs. Ska prata med henne om problemet så kanske vi kan öva lite extra på det:)


Nu ska jag faktiskt sova, ska upp 7 imorgon bitti igen så...

God natt:D


/Johanna

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30


Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 21:52


I tisdags gick jag inte till skolan eftersom jag inte vet hur jag ska göra med psykologin och inte vill jag prata med läraren om det heller. Jag bara orkar inte ta tag i problemet... Igår var jag hemma för att hovslagaren skulle komma men han kom int...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards