Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Sjuk

Av Johanna Bergefur - 26 januari 2010 15:08

ja igår skrev jag ingenting för jag låg med migrän hela dagen. Var inne på datan en stund på kvällen men orkade inte skriva här. Jag hade feber, var illamående och hade jätteont i huvudet. Det var ju synd att både mamma och Ida också var sjuka så jag var tvungen att gå ut i stallet och göra iordning i alla fall. Det blev många sittpauser och jag var snurrig i huvdet nästan hela tiden. Men det är ju sånt man får stå ut med som hästägare. Som ni kanske förstår så fick hästarna stå också. Det fanns ingen chans i helvetet att jag skulle kunna ha ridit då. Åt typ inget på hela dagen, bara lite blåbärssoppa och lite kex på kvällen men det var allt. Så idag är jag inte heller jättepigg, hästarna får stå idag också. Får se om jag orkar mig ut på en ridtur imorgon när jag är hemma från praiktiken. Jag har faktiskt tröttnat på praktiken nu.. Praktik 1 dag i veckan i 3 år. Nu får det räcka. Allvarligt. Jag orkar inte mer.. Man blir behandlad som ren arbetskraft när man är där för att lära sig. Mycket av det vi ska lära oss i vår kurs "Arbete med häst" ska vi lära oss på praktiken. Så hur mycket jag än trivs med människorna så vill jag lära mig något och om jag inte gör det så kan jag lika gärna vara hemma och lära mig mer här. Kanske inte får någon närvaro i skolan men aa.. jag vet inte hur jag ska göra. Kan tänka mig en ny praktikplats men det ska vara en som jag själv väljer och som jag kan lära mig av. Inte skolans "roliga" praktikplatser på ridskolor där de inte hinner lära oss något. Vill hamna på något mindre, mer intimt ställe där de kanske har tid med praktikanter.

När jag har tagit studenten så funderar jag och min syster på att ta varsitt deltidsjobb och ha praktikanter från Realgymnasiet hos oss en dag i veckan. Nu kanske de flesta tänker att gud vilken dum idé! Vi har ju inte ens någon större erfarenhet av det här. MEN det är precis det vi har. Vi kanske inte har haft praktikanter men vi har varit praktikanter och vet vad man vill ha som praktikant. I höst kommer vi ha 1 åring och 1 föl + andra hästar som behöver motion, dessutom så har vi tid att lära. De får hålla på med unghästen och fölet, rida, knoppa, linda. Lära sig helt enkelt! Tycker det skulle vara roligt=)

  

Hästarna i hagen på sommaren


På tal om att ta studenten. Jag längtar efter vår och sommar<3 Är trött på minusgrader och snö nu. Det räcker! Hörde från mamma att det ska bli -26 nästa tisdag och sen ska det komma ca 4 dm snö! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Sluta, Sluta, Sluta, Sluta! Det räcker! Jag vill kunna rida ut med linne och shorts och utan skor. Jag vill sluta frysa. Jag vill inte ha på mig 1 ton kläder så fort jag ska ut i stallet och rida eller mocka. Det räcker nu=(

Aja, nu ska jag snart kolla på One Tree Hill sen är det stallet. Vantar, mössa, 2 par byxor och 2 par tröjor väntar på mig!

  

Mamma och jag hade vattenkrig när vi diskade stallet.


Slängde in 2 sommarbilder<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)   Imorsen skulle jag gått upp k...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30


Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards