Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Johanna Bergefur - 19 januari 2010 20:36

Ja idag var Jag ledig!=D Gud så skönt. Red inte eller något sånt men följde med mamma på träning. Jag tycker det gick bra för henne men hon tyckte inte det.

Innan vi åkte skulle mamma koppla för hästsläpet och hon trodde det satt i som det skulle men tappade det när hon körde iväg. Som tur var, var inte Ettan med i. Men kontakten till lyset i transporten gick sönder och när vi åkte fungerade bara vänster baklyse. När vi svängde av till skyttorp såg vi att INGET baklyse fungerade. Farligt! Men det hände ingenting som tur var. När vi kom till Ylva (tränaren) så gick jag fram till kontakten och skaka lite på den och då började det lysa. Stackars Ettan fick stå i mörkret dit men fick i alla fall lyse påvägen hem=) Men det kunde ha blivit riktigt farligt om vi inte hade något baklyse. Förmodligen hade vi fårr låna någon annans transport då för man kan faktiskt inte åka om baklysena inte fungerar! Som tur är så är Ettan så jäkla snäll i transporten. När man lastar henne brukar man bara behöva lägga över grimmskaftet över halsen så går hon in av sig själv=) Bästa hästen, jag vet=D

Är väldigt sugen på att rida men imorgon ska jag nog longera Ettan så hon får träna utan ryttare på ryggen ibland. Det mår hon bara bra av=)

  

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer så det får bli såhär^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards