Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Johanna Bergefur - 21 januari 2010 19:43

Ja som rubiken berättar så red jag ut helt själv idag. Jag hade ju självklart Ettan med mig men annars var jag helt själv=) Det var jättemysigt och Ettan hade bara en vägran men där fick jag över henne rätt lätt. Travade väldigt mycket och galopperade en sväng också. Hon tyckte det var jätteskoj och frustade. Tycker om att galoppera utan några andra hästar där. Hon blir mycket lugnare. Tror hon kan slappna av mer när hon inte känner en press av hästar som är framför henne eller bakom henne.

Träffade en dåre på skoter igen så jag hoppade genast av när jag såg han. Precis när jag hoppat av så vände han och körde iväg igen-.- Jaha.. ja.. what to do, what to do.. Sadeln glider så jävligt utan pall så gick det att hoppa upp? Nej.. Var det någon sten eller annat dylikt i närheten? Nej.. Så jag började gå mot en stig i skogen och gick in där och hittade en perfekt sten. Så nu vet jag vart jag ska om jag ramlar av eller som en av mina tränare säger; "Gör en ofrivillig avsittning". Men det tog säkert 10 min att hitta den där stenen. Sen trava jag nästan hela vägen hem. Sakta av genom Elsarbys jobbiga del. Däribland en ladugård, en skällande hund och en jätteläskig bro som alltid kommer och biter Ettan i röven>.< Sen travade jag till Sten och skrittade en bit. Tog sen en till liten galopp men sen skrittade jag resten av vägen. Typ 5 min   Hihi, tyckte om smilisen  

  

Ska på träning för Eva Sköld på lördag också. Ska till Hagelstena. Ännu ett nytt ställe. Ettan får miljöträning hon  


Nej nu ska jag avrunda. Måste ju kolla fb och ifokus och allt det där. Ladda upp bilder på bdb också. Där heter Jag halloonsodaa. Ofc^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards