Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Träning

Av Johanna Bergefur - 30 januari 2010 21:33

Idag var det dressyrträning för Anette. Usch vad bra det gick! Kändes som allt bara föll på plats. Vi började med att göra öppna i båda varven och jag som inte har gjort öppna så mycket trodde jag visste men gjorde det inte^^ Men till slut blev det fint i båda varven:) Sen gick vi över till galopp och gjorde lite förvänd. Det var svårt att få henne att inte bryta av eftersom hon samlar sig mer och då får man en känsla av att hon kommer att bryta av. Men lite smackningar senare och vi fick till bra förvänd galopp. Säger inte att den blev helt otroligt bra för det tror jag inte men det blev på godkänd-nivå i alla fall och det är ju det jag söker, tills vidare i alla fall. Efter den förvända galoppen så blev det lite galoppfattningar från trav i öppna. Först var det jättesvårt att behålla öppnan medan man skulle fatta galopp men liksom allt annat föll poletten ner där också. Gud vad härligt det kändes!:) Sen blev det lite serpentinbågar i galopp. Hahaha, trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Om man inte får rätt väg så skiter sig alltihop.. Fick 2 bra vägar och då blev ju allt mycket lättare:D Hon ville gärna bryta av och sådär men man fick vara där med skänkeln och rösten om det behövdes. I slutet av passet så började vi med skänkelvikningar och jag lärde mig faktiskt mycket. Har ju gjort mycket skänkelvikningar men tror att de här var en av de bästa gångerna. Anette förklarar så bra så man förstår verkligen vad hon menar. Efter några varv så blev även skänkelvikningarna bra:D Jag har ju världens bästa häst!:D Anette sa att jag hade fått en helt ny position i sadeln och att jag kunde sitta ner i traven och galoppen ordenligt nu. Det känns verkligen bra det här! Nu kanske jag har en chans att klara av mitt projektarbete:') Kanske inte blir ett MVG men för mig blir det de ändå. Ettan kommer ju alltid att vara mitt MVG så det känns liksom som om jag klarar av att rida godkänt i La:1 så kommer jag vara så jävla stolt och nöjd med både mig själv och Ettan<3 Skiter nästan i betyget. Det är inte det allra viktigaste för mig längre. Jag har kommit till ett ställe där att utvecklas som ryttare är det jag vill göra och det jag vill fortsätta göra. MVG eller inte..


  

Ettan i hagen<3 Bästa hästen i världen<3

Cilla kom inte idag och fota och sådär. Fick ett sms imorse om att det blev något krångel med hennes busskort så hon kunde inte åka på det:( Men det kanske var lika bra för det har varit skitväder och skitkallt här hela dagen och tror inte att det blir bättre imorgon. Då är det bättre att hon kommer en helg som det är fotograferings väder. Och det är det inte när det kommer 1 m snö/sek-.-


Nej sova kanske? Sjukt nöjd dag idag även fast Sanna inte vann robinson ;) Good Night:D<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)   Imorsen skulle jag gått upp k...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30


Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards