Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Jobbig dag

Av Johanna Bergefur - 3 februari 2010 22:02

Nu har jag inte skrivit på 2 dagar men jag har tröttnat på internet om jag ska vara ärlig. I måndags kom jag hem kl 9 efter ridning och allt som ska göras. Och då hade jag inte ätit ännu så gick och la mig efter den så kallade middagen. Igår var det samma sak så därför har jag inte skrivit. Men jag har även tröttnat på internet och jag vet inte varför. Man kan hitta personer att prata med på internet, som är ärliga men jag antar att jag vill ha det i det "verkliga" livet också och därför har jag tröttnat.

Idag började dagen bra. Mamma och pappa skulle inte komma hem förren vid 8 på kvällen och det skulle ju bli jätteskönt. Men vid 2 så gick jag ut och skulle rida och som vanligt gick Ettan iväg och ville inte komma in. Hämta kraftfoder men hon kom i alla fall inte. Alla andra fick havre men hon vände ryggen till och gick. När Ida hade gett upp och gått in i stallet så fortsatte jag att försöka men utan framgång. Jag blev så frustrerad och arg att jag satte mig i höspillet och grät. Men framför allt så tror jag att jag blev ledsen. Jag tror inte att de flesta förstår men Ettan är min bästa vän, någon jag kan lita på och som alltid finns där att prata med även fast hon inte kan svara. Men hon gick iväg. Hon vände ryggen till och gick. Och på senaste tiden så har jag känt att hästarna är de ända jag kan gå till men idag kunde jag inte ens göra det. Det gjorde ont. Jätteont. På hästryggen är jag så trygg som jag känner att jag någonsin kommer att bli och just idag tror jag att jag behövde den terapin men jag fick den inte. Jag kände någonting som jag inte känt på väldigt länge om inte aldrig, jag kände mig helt ensam. Det var ingen där. Många ser mig nog som en väldigt öppen människa men även om jag berättar saker så visar jag sällan de känslor som jag egentligen känner.

Anledningen till att jag skriver det här är för att jag vill få ut det ur mitt system. Jag vill inte ha det kvar längre. Det är inte för att få tröst på något sett eller att klasskompisar ska komma och fråga hur jag mår utan för att jag helt enkelt vill få ut och hoppas att det lämnar mig. Jag tror dock att det kanske kommer att ta ett tag att få ut det.

Jag kommer ihåg när jag gick i grundskolan. Allt var så enkelt, även om man inte tyckte det då. Jag skulle helst av allt bara vilja spola tillbaka till när jag gick på Örbyhus. När jag visste att jag hade stöd och någon att gå till om jag var ledsen. Just nu känner jag inte att jag har det..


Som jag skrev så vill jag inte att folk kommer fram till mig i skolan och börjar fråga frågor för det skulle bara bli väldigt jobbigt. jag vill bara få ur mig det här och sen aldrig mer nämna det... Tror det är många tonåringar som känner såhär, det är inte bara jag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)   Imorsen skulle jag gått upp k...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30


Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards