Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Dressyr

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30

Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då vart hon jättefin. Jag var tvungen att få henne att tvära mera. Hon böjde bara på halsen och då ser det ju ut som om man gör en öppna men det är ju inte så lätt^^Jag gjorde sen lite skänkelvikningar och det gick väl lite sådär. Hennes rumpa gick före hela tiden men jag fick väl till någon bra skänkelvikning i alla fall. Sen är det ju de där med att rida in i galopp och göra halt. Jag måste ju samla ihop henne mer för att hon ska sätta sig ordentligt. Annars blir det bara att hon blir jättelång och galopp-trav-skritt-halt och det ska vara galopp-halt. Det tränade jag på och fick till 1 bra halt men ingen av de på rakt spår. Där bara gick hon i sidled när jag försökte samla henne. Åhh vad jobbigt men jag får ta det med Annette på lördag:) Och ryggningen måste jag också ta med Annette eftersom hon stretar emot så himla mycket. Fick faktiskt till två bra ryggningar idag:D Det kanske inte var 7:or eller 8:or men godkänt var det i alla fall:)   

imorgon ska jag rida ut. Pratade med mamma och kanske kan rida ut själv imorgon. Det är faktiskt skönt att rida ut själv ibland, det är så lugnt och man sitter där med sina tankar och får göra vad man vill utan att fråga personen bredvid om det går bra. Det jag är lite orolig över när jag rider ut själv på helgen är dessa DÅRAR TILL SKOTERFÖRARE! Det är ju så jävla läskigt när de kommer i 180 utan att sakta ner. Då får man ju helt enkelt hoppa av hästen, så är det ju bara. Sen kanske jag tänkte ta lite dressyr på åkern också men vi får se. När vi rider ut så blir ju ettan knappt andfådd eftersom vi inte har så långa vägar att rida så man kan ju göra både och på henne:)


Imorgon kommer Cilla och Markus hit. Markus ville tydligen se hur vi bodde så det går ju bra:D han har ju velat sett Ettan också och ville rida henne. Han kanske får prova imorgon om jag rider när de kommer. För mig spelar det ju ingen roll. Det är ju bara en gång liksom:)


Aja nu ska jag sooooova.. Eller ja jag ska kolla bdb och fb ofc :)

 
 
Cecilia

Cecilia

8 februari 2010 15:21

Ringde dig igår men du var ute och red då. Jag hade ingen tele och hade inte ditt nr :( Inte mobilt i alla fall.
Vi hade lite saker att fixa i knyppland så det blev sent. Hade tänkt ta dig senare på kvällen att jag skulle ringa, men det blev för sen :(

Puss

http://Ceciliawaxin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)   Imorsen skulle jag gått upp k...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 21:52


I tisdags gick jag inte till skolan eftersom jag inte vet hur jag ska göra med psykologin och inte vill jag prata med läraren om det heller. Jag bara orkar inte ta tag i problemet... Igår var jag hemma för att hovslagaren skulle komma men han kom int...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards