Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Johanna Bergefur - 13 januari 2010 16:50

Usch vad dålig jag är på att rida numera men har liksom ingen ork. Det är att komma ut som är det jobbiga. När man väl sitter på hästen är det roligt. Det är att komma ut. Nu kan jag ju inte ens skylla på att det är kallt:P Det känns också som att jag har ett ensamt ansvar att rida ut på henne. Mamma älskar att träna men inte så mycket att rida ut. Så fort vi ska rida ut så är hon för trött eller så är det något annat t ex det är för kallt eller har ingen lust. Visst, det är så för mig också ibland men tycker inte att det är lika ofta. Idag på dagen var det jättetjock dimma. Tror inte att bilarna skulle sett mig även med reflexer på. Sen när dimman hade försvunnit, typ vid 1-2 så gick jag ut i stallet (vet, dålig planering). Sen blev det mörkt och dimma igen, så även om jag hade gått ut direkt när dimman hade lagt sig så hade säkert inte hunnit hem. Jag vill inte rida ut själv när det är mörkt, det är någonting jag tycker är väldigt obehagligt. Har precis kommit över rädslan att rida ut själv över huvud taget så känns lite jobbigt. Men i alla fall. Mamma var för trött för att rida idag, sen var hon arg på mig för att jag inte vill bli överkörd i dimman-.-
Ska börja rida mer men hatar att det känns som om det bara ligger på mig.. Idag ska hon får en riktig ryktning för att kompensera lite i alla fall. Sen har jag inte kört Valle på jättelänge heller men det är så svårt att göra själv. Om han inte har sällskap försöker han vända så fort vägen blir lite bredare. Då måste man kliva av släden, leda han till vägen blir smalare igen, sätta sig och sen köra iväg. När man rider kan man i alla fall använda skänklar och rama in ordenligt. Men när man kör så kan man bara rama in och då börjar han backa och skit-.- Kanske man bör träna på i alla fall men vet inte riktigt hur. Är ingen "körtjej" ju, är en ridtjej=)

Borde faktiskt ta och plugga lite idag också men det är så tråkigt. Ska läsa i psykologiboken och göra lite engelska så man kanske blir klar med den tänkte jag.

Lägger upp bild på Valleskrutten=D Tänkte lägga upp em film på Vallis också=D Tyvärr så går det inte att lägga in filmer på den här bloggen, bara länkar-.-


http://www.youtube.com/watch?v=rRxisAzB5Qg


http://www.youtube.com/watch?v=3eRMbI_t23g&feature=related




  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards