Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Johanna Bergefur - 11 januari 2010 14:22

Har gått med i en tävling på libresse där jag kan vinna en resa till Gbg och blogga från Göteborgs horse show=) Jätteroligt tycker jag att det skulle bli! Vill verkligen verkligen verkligen vinna=) Ta med sig en kompis och bo där från den 25-28 Februari. Om man vinner så vinner man också en ett schabrak (värde 900 kr). Åh vad jag vill! Men vi får se.


Jag skrev inte igår, har varit väldig dålig på att skriva på sistonde men det ska ändras. Säger jag i alla fall. Handlingar väger mer än ord.

Men på tal om ingenting så red jag igår=D Första gången på nästan en vecka. Hon var inte helt rolig att rida men förväntade mig ingenting annar eftersom hon stått så länge. Men började med typ 30 min skritt och lite trav ute. Det var lagom roligt när hon blev rädd för en skoter så hon hoppade in på grannens gård och fastnade mellan en grindstolpe och en reflexstolpe. Hon lossnade till slut i alla fall men var tvungen att böja kroppen rätt så rejält. Knäppis. I traven var hon dock jättefin, jobbade på bra och lät som en gris medan det rann skumm ur munnen, det gillar vi! När jag kom hem red jag en stund på åkern i höga snön. Hon tyckte det var riktigt jobbigt och drog ut bogen hela tiden. Tokig blev jag på henne! Försökte allt, skänklar, händer, säte, allt men så fort jag släppte lite på ytter så drog den ut igen. Förmodligen pga att hon tyckte det var lite jobbigt. Man märker verkligen skillnad numera. Hon skjuter på med baken mycket bättre än när hon kom. Hennes galopp har också blivit mycket bättre och sen tror jag att jag har blivit mycket bätte. Släppte dock allt när jag red igår. Fattade inte varför, bettede mig som en nybörjare. Men sånt händer ibland. Fast jag har ju bara ridit i 3 år^^

Tänkte lägga ut lite bilder från igår=)

  Jag och Ettan=)  

Jag och Ettan=) 

  Jag och Ettan=)   Jag och Ettan=)  

Jag och Ettan=) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards