Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Johanna Bergefur - 25 december 2009 17:31

Gårdagen började bra måste jag säga. Kom ut till stallet för att släppa ut hästarna med Ida. Vi såg att de hade bytt bort namnskyltarna på Jullan och Valles box mot två bilder. Vi började läs vad det stod. På Jullans bild stod det Ägare: Ida Bergefur på och på Valles bild stod det Ägare: Johanna Bergefur. Jag ska ju säga att jag blev såååå glad. Och chockad. Stod och krama Valle medan jag grät av glädje. Ja vad glad man kan bli.. Valle har vi haft i snart 4 år på foder och nu har jag fått honom. Mamma och pappa köpte alltså honom av ägaren till mig i julklapp. Sjukt men på ett bra sätt. Bästa julen på väldigt länge. Har nog inte funnits en bättre jul. Har aldrig gråtit på julafton förut i alla fall inte av glädje.

Igår fick Valle lite extra kraftfoder, morot och knäckebröd. Ettan fick också det men hon fick njuta av lite sockerbitar också. Valle får ju inte äta socker av något slag. Han blir ju sjuk då min lilla häst.

    

Sen fick jag en bok som kommer hjälpa mig otroligt mycket med mitt projektarbete. "Spänst och Harmoni i ryttarens sits" Nu jäklar! Sen fick jag lite andra småsaker också=)


Skulle gå in på min andra blogg för att se om den funkar igen men hela sidan är nedstängd för "renovering". Så den kanske funkar igen sen. Då ska jag nog byta tillbaka tror jag. Gillade den bloggen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards