Livet Enligt Johanna

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Johanna Bergefur - 29 december 2009 23:04

Guuuud så kallt det ska vara då! Idag när mamma hade träning så var det -19 grader! Och jag satt där och huttra med 3 tröjor, långkallingar + byxor, strumpor + sockor, två par vantar, en mössa, ett av Ettans täcken över mig och en hund i knäet. Ända stället jag inte frös på var låren, för där låg hunden. Påväg hem så satte jag fötterna där det kommer ut varmluft i bilen (vad fan heter det nudå?) och till slut tina fötterna upp, så kanske vi var 10 min hemifrån.

Det är lite roligt att sitta och lyssna på Ylvar kommentarer när mamma tränar. Som idag när mamma skulle göra serpentiner i galopp och Ylva satt och skrek: "SVÄNG, SVÄNG, SVÄNG!" Man gör ju inget annat änn att skratta. Min favorit idag var:"När hästarna inte vill så tvingar vi dem!" Haha så är det verkligen.

ylva är djursjukvårdare och när mamma berättade att jag vill utbilda mig till det så sa hon:"Om du bestämmer dig för att bo kvar nära Uppsala så kan jag skaffa jobb åt dig" =D=D=D=D=D fett bra=D Fast det är typ 4-5 år kvar till dess men ändå! Funderar på att skaffa praktikplats hos henne, tror det skulle vara bra eftersom det är de jag vill hålla på med. Vet dock inte om jag får för skolan, vet inte om det måste vara väldigt hästrelaterat.


Nyårsafton kommer jag inte spendera hemma!=D Kul kul. Alltid så party hemma. Mamma och pappa somnar vid 9 och Ida går in på sitt rum. Jag väcker alla vid 10 i 12 sen kollar vi på lite fyrverkeriär och säger gott nytt år sen går alla och lägger sig. Party party.. Men i år ska jag till Uppsala och vara med Jessie på nyår. Vi ska till slottet. tror det kommer att bli jätteskoj. På torsdag ska jag till även till Uppsala för att kolla efter något som jag kan ha på mig på kvällen. Vill till New Yorker, glitter och kanske till Wedins väskor. Okej dem heter inte det längre men kommer aldrig ihåg vad dem heter^^


Det blir nog inte mer änn sådär idag. Orkar inte..

Söta Bus får pryda min blogg idag=)  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards