Livet Enligt Johanna

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Ridning, ridning och idioter

Av Johanna Bergefur - 16 januari 2010 22:13

Ja idag har jag gjort saker! Red Ettan Plättan, kom hem och åt, gick ut i stallet och gjorde i ordning, red Muppis Pluppis, hjälpte till lite med sadelkammaren och sen hjälpte jag till och laga mat^^

Dressyrträning på världens bästa häst idag!=) I början så tyckte jag att det gick rätt bra men sen skulle jag sätta mig ner i traven och det är då det blir jobbigt. Så Anette tog mig åt sidan och sa att jag skulle ta ut innerfoten ur stigbygeln och sträcka ut benet så mycket jag kunde, sen släppa. Så skulle jag rida så^^ Med ena foten i stigbygeln och andra utan. Jag fattade verkligen hur jag skulle göra och allt bara föll på plats. Var tvungen att länga 2 hål på ena lädret efter det! Snacka om att jag ridit snett! Men det ska väl fixas nu när jag vet hur jag ska göra. På slutet fick jag jättemycket beröm och hon tyckte att jag var en jättebra elev eftersom jag gjorde som hon sa och korrigera mina fel hela tiden. Känns bra att veta det tycker jag=) Jag älskar att träna, en av de bästa sakerna som finns! Men det blir inte så mycket hoppning nu, ska konsentrera mig mer på dressyren eftersom det är mitt projekt arbete. Tänkte använda hoppningen för att hon skulle få mer framåtbjudning men när jag rider på rätt sätt behövs inte det alls! Anette sa att Ettan var en riktig läromästare. När jag satt rätt så gick hon rätt. Känns bra att jag har en sån himlans fin och bra häst=) Även fast hon sparkade bakut med mig idag x) Hon är rolig hon^^<3

  

När jag red Muppis så gick det bra i början. Red med Ida som satt på Jullan och Moa är ju ledare över Julia och vill gärna gå bakom och "fösa" på. Men det gäller att vara bestämd. Sen var hon lite fånig men älskar att galoppera!=) Jag är inte rädd för att galoppera på henne heller. Egentligen borde det vara läskigare att galoppera fort på henne eftersom hon bockar och sparkar bakut men tycker det är läskigare på Ettan. Längre fallhöjd^^ Muppis gjorde ett glädjeskutt med mig idag<3 Men i alla fall. På vägen hem så pratade Ida och Jag och vi hade det trevligt å sådär. Så kommer en snöskoter i VÄRLDENS fart! Vet inte hur fort han /hon körde men FORT. Saktade ner kanke liiiiite lite brevid oss men personen gasade precis vid Jullan och då var Jag och Moa bakom! Och sen gasade han/hon ännu mera precis bakom Mupps! JÄVLA IDIOT JÄVEL! skrek så åt han/hon. Skulle fan ha smällt till han/hon med pisken! Moa höll ju på att krypa ur skinnet. Hon vart jätterädd=( och både Jag och Ida vart ju jätterädda. Vi vet ju vilka konsekvenser det kan bli. Tur att Jullan inte blev jätteräd i alla fall. Om det var Ettan och Moa skulle det säkert ha hänt något. JAG FATTAR INTE HUR MAN KAN VARA SÅ DUM I HUVUDET! Man åker inte så fort någonsin. Tänk om ett barn hade spurngit ut på vägen. Personen hade ju inte haft en chans att stanna! Gud vad arg jag var!:@ Usch för sånna människor!

  

Vill bara skriva att mamma är så jävla rolig! Hahahahahahahahahaha.. hahahahaha...hahaha..haha..ha...ha.. hi^^ "Jag tror jag bröt höftbenet!" Hahaha, jadu mamma. Hon halkade på mattan när vi racade till duschen xD Gud vad vi skrattade! ='D


Haha.. God natt=)

 
 
angelica

angelica

17 januari 2010 10:09

vilken fin bild, den översta va :)

http://angiepangie.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

17 januari 2010 22:29

Dom borde ha sig ett kok stryk dom där motorburna! Fast de hjälper väl inte förstås. Ni har ingen aning om vilken det var?? Jag tycker iaf dom skulle ha sig en rejäl skopa ovett.....

Det är verkligen action i ert hästliv!! Det händer och fötter nå´t hela tiden!

Men har du ingen respekt Johannan - skratta åt mor din, när hon far ikull...;)

Kramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

17 januari 2010 22:49

Mormor:
Nej vi har ingen aning. Vi trodde vi visste vilka de var men så var det inte. Jag håller med. Förare borde få lite vett och etikett i hur man gör när man möter ett djur och vad som kan hända om man inte är försiktig.

Haha nej jag har ingen respekt:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 20:28


Ida hoppade Ettan idag, hon har ju hoppat henne lite då och då för att öka hennes självförtroende. Idag skötte sig Ettan superbra! Det har ju gått bra för Ida, sist hon hoppade så hoppade hon 75 cm!:) Idag höjde vi till hela 80 cm!^^ 5 cm mer än förr...

Av Johanna Bergefur - 1 januari 2011 21:53

Kom hem från bröllopet för ca 1 timme sedan och då var det bara direkt ut i stallet och natta:) Det var ett trevligt bröllop med god mat och fina tal. Efter en lång dag borta så är det ganska skönt att vara hemma;)   Imorsen skulle jag gått upp k...

Av Johanna Bergefur - 18 februari 2010 21:32

Nu är jag tillbaka efter ett rätt så långt brake.. I alla fall idag. Jag är väldigt stressad så jag försöker få bort tvånget med att vara inne på internet men det går inte så bra. Om jag bara kunde koncentrera mig på uppsatser och prov istället för f...

Av Johanna Bergefur - 6 februari 2010 22:30


Idag var jag i ridhuset och tränade dressyr med Ettan, utan tränare då:) Det gick såååå himla bra! Hon var jättefin och jag behövda bara ta ut foten ur stigbygeln 2 gånger x)  Jag hade lite problem med öppnan i början men sen hjälpte mamma mig och då...

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2010 22:01


Jättesnygga transportskydd nu till salu   Endast provade. Finns i strl Full och Cob För ENDAST 450 kr för både fram och bak. Säljes pga att hästen inte kunde ha dem   Frakten betalas av köparen   Kontakta mig genom att kommentera bloggen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards